مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 15:452023-09-06اقتصادي

جهاد آبرسانی در خراسان رضوی 25 روستا را از تنش آبی خارج کرد


مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی در روستاهای بالای 20 خانواراستان اظهار داشت: 25 روستا در قالب این طرح از تنش آب شرب خارج شدند.

- حسین امامی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فاز اول جهاد آبرسانی به 121 روستای استان با 106 هزار نفر جمعیت و 5 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار اواخر سال 1400 توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به فاز دوم طرح شامل 770 روستا با 15 هزار میلیارد ریال اعتبار که تا 30 هزار ریال قابل افزایش است اظهار امیدواری کرد: مشکل آب شرب روستاهای بالای 20 خانوار در خراسان رضوی تا سه سال آینده برطرف شود.

وی از ادامه پدیده خشکسالی به عنوان یک چالش در تأمین آب شرب شهرها و روستاهای خراسان رضوی نام برد و یادآور شد: این استان در سال آبی گذشته به لحاظ بارش ها نسبت به 50 سال اخیر خشک ترین سال را تجربه کرد به گونه ای که وضعیت منابع آب شرب در سال آبی جاری به دلیل خشک شدن و یا کاهش آب دهی چاه ها، قنوات، چشمه ها و رودخانه ها به مراتب نگران کننده تر شده است.

امامی میزان بارندگی در خراسان رضوی طی سال آبی جاری را 109 میلی متر اعلام کرد که در مقایسه با 190 میلی متر بارش های بلندمدت، 44 درصد کاهش نشان می دهد و رتبه نخست خشکسالی در کشور را نصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد آبرسانی در خراسان رضوی 25 روستا را از تنش آبی خارج کرد

جهاد آبرسانی در خراسان رضوی 25 روستا را از تنش آبی خارج کرد